Sunday, November 27, 2011

Sunday

Politseisse ma siiski ei pidanud minema. Mini kirjutas kodus valgele paberile avalduse, et nende kodus viibib mõned päevad külaline sellise nime ja sellise passinumbriga ning lisas pisut ilusat juttu minu edasiste kavatsuste kohta. Rishi käis minu passiga jaoskonnas ja viis avalduse ära. Nagu Mini rääkis, siis see on vajalik eelkõige turvalisuse parast. Kuigi Trivandrumis pole vist midagi juhtunud, on nad Indias üldiselt  mures islamiterroristide parast..

Hommikune toit ei olnud siiski minumõistes riisikook. Uurisin nimetusi- see oli puttu (nägi välja nagu valge pulber, mis tegelikult oli aurutatud riisipulber koos kookosega, lisaks green gram with coconut. Ma ei saanudki aru, mis on gram. Olid sellised rohekad terad- mõtlesin, et läätsed, aga pole üldse kindel. Lisaks sellele pappad- õlis  praetud õhuke krõbe küpsetis, mis pudistatakse toidu sisse. Kõik see segataks sõrmede vahel tihedamateks pallideks ja süüakse. See ongi vist sõrmedega söömise juures kasutatav nipp, et toidust tuleb kokku tampida pallikesed, mida on siis mugavam suhu panna. Mini oli ekstra mõelnud, et mida mulle mitte vürtsikat süüa teha. See toit oli absoluutselt ilma vürtsideta. Minu jaoks isegi maitsetu. Aga nagu ma Rishile ütlesin- ma pean siin kohanema. Ma ei tulnud ju siia eesti toitu sööma.
Avastasin, et täna hommikul nägin esmakordselt Rishit söömas. Nii palju, kui me teda esimese reisi jooksul kohtasime, siis ostis ta ainult meile süüa, ise jõi midagi. Nagu ta ütles, siis sööb ta ainult taimetoitu ja 2 korda päevas..

Täna sain aru, et kuigi India on sooja kliimaga maa ning Eesti justkui üks külm elupaik, siis tegelikult on nemad siin palju karastatumad kui meie Eestis. Näiteks minul on siin jahe, kui need tiivikud igal pool laes keerlevad.
Nad käivad külma dušši all, sest sooja vee kraani lihtsalt ei eksisteeri.
Küsisin täna Rishi käest üle, et kas nad tõesti on harjunud põrandal magama- kahtlesin, et järsku andsid nad mulle oma voodi. Aga ei, ta kinnitas, et kuuma kliima tõttu on väga hea põrandal magada. Muidugi mitte palja põranda peal, neil on ikka mingid matid ja tekid- padjad ka.
Praegu küll ei tundu, et siin palav oleks...
Nii et meie naudime sooja vett, magame pehmetel madratsitel, kütame oma toad talvel soojaks ja oleme tegelikult üsna nõrgukesed. Ma ei tohiks muidugi üldistada- mina ise olen selline külmavares.

Mini üllatab mind oma teadmistega. Ta otsib põnevaid seoseid Eesti ja India vahel. Näiteks küsis ta minu käest, kust tuleb vanade eestlaste jumala Taarapita nimi. Otsisime siis koos internetist, et kas leiame midagi. Pisut leidsime. Teine huvitav nimi on seotud Kaali meteoriidiga. On ju hindudel jumalanna Kali (vahel kirjutatud ka Kaali).
Ta küsis, mida minu nimi tahendab. Arvasin, et ei tahenda midagi, küllap on tuletatud Maarjast. Tema aga leidis tänase paeva jooksul, et see nimi pärineb vanast taani keelest ja tahendab "star of the sea" Sarnaselt leidis ta tähenduse mu ema nimele. 
Minil on laialdased teadmised erinevatest teraapiatest, ajurveeda ravimitest, astroloogiast ja paljust muust.
Tööl ta ei käi. Ongi kodune, loeb, kirjutab. Kodutöödega üle ei pinguta. Enda sõnul on ta rahul oma eluga - talle meeldib, et saab kodus üksi talle meeldivate asjadega tegeleda. Ka mulle tundub, et ta on õnnelik.

No comments:

Post a Comment