Tuesday, November 29, 2011

Tuesday

Eilne õhtu lõppes üsna meeleolukalt:)
Mini keetis magusaid kartuleid (mis ongi nagu eesti kartulid, aga pisut magusad) ja sõime neid sellise terava kastmega, mis sisaldas sibulat, tšillit, õli ja ma ei tea mida veel...Ääretult lihtne ja naturaalne toit.
Tundsin, et olen liiga palju istunud, nii et tundsin suurt vajadust end liigutada. Lõbustasin siis pisut pererahvast ja tantsisin neile. Rishile tegi see tõesti palju nalja:)) Mini armastab väga tantsu vaadata, aga ise ta ei tantsi. Rishi seevastu on õppinud klassikalist tantsu...

Mitu Mini sõpra, kellele on minust räägitud, on täna helistanud ja minu kohta küsinud. Et kuidas toime tulen- kas kohanen kliima ja toiduga. Üks helistajatest oli ka Ma. Ma on väga austatud suguvõsast pärit 78a.vanaproua (ühtlasi vaimne õpetaja), kes on Rishile ja Minile väga oluline inimene. Ma on huvitatud minuga kohtumisest - Mini mainis, et Rishi rääkis Ma-le minust palju -ma tõesti ei tea küll mida- ütlesin Minile, et Rishi ei tunne ju mind üldse, et tõenaoliselt ta on minu kiitmisega ülepingutanud. Selle peale arvas Mini, et võib-olla näeb Rishi minus midagi sellist, mida ma ise veel ei oska või ei suuda näha. Ma loodan väga ,et tal on õigus.....ei tahaks Ma-le pettumust valmistada. Muide- talle pidi väga meeldima tantsida:)))

Tana hommikul valmistas Mini toitu, mille nimi oli uppamavu. See nägi välja nagu mannaterad, millele on lisatud hästi väikseid sibulatükke, sinepiseemneid ja pisut teravust tekitavaid maitseaineid. Selle puru sisse tuli pudistada banaani ja nagu ikka sõrmedega kõik läbi mudida ja süüa.Tundsin end nagu väike laps, kes toiduga mängib:) Aga sain söödud ja üsna maitsev oli ka.
Ma ei tea, kuidas teised kohalikud inimesed, aga Mini raagib küll pidevalt, mis toiduaine on millekski kasulik. Ise nad söövad vähe ja väga lihtsat toitu. Toidu kõrvale ei jooda. Teed juuakse eraldi söögivaheaegadel.

Käisime täna maja kõrval aias prügi põletamas nagu siin üleüldiselt kombeks on. Siinsamas aias näitas ta mulle terve hulga taimi, mis kõik omavad ravitoimet ja on kellegi-millegi jaoks pühad. Tundub, et Indias on peaegu kõik ümbritsev püha ja tervendav:) Eks on ju meil Eestiski ravimtaimed igal sammul, aga see, kas inimesed neid oskavad või viitsivad kasutada, on iseasi.

Siin on terve hulk tõekspidamisi, mida nad järgivad. Näiteks pärast päikeseloojangut ei lähe nad dušši alla, et mitte külma saada, samuti mitte kohe parast sööki. Vähemalt kolm tundi peab söömisest möödas olema. Vastasel korral ei olevat seedimisele hea.
Ma ei ole veel valmis külma veega pead pesema, nii et mulle soojendati potiga vett. Lähengi nüüd veeprotseduure nautima.
NB! Vihamasadu on lõppenud ja isegi päikest on näha, aga endiselt valitseb tohutu niiskus.



1 comment:

  1. Rõõm näha et blogi toimib.
    Ma arvan ka, et Rishi on näinud sius seda mida sa ise ei ole veel avastanud.
    Sul on täiega vedanud, ole nendele tarkustel ja tõekspidamistele avatud. Taimedel võimas vägi, eriti kui võngud nendega ühel sagedusel ja teed enne kasutamist taotluse. Eestlased on ka läbi aegade taimi raviks kasutanud, ainult viimastel aegadel on need teadmised unustatud. Seda on tinginud üleüldine materjalistlik elulaad ja võõrandumine loodusest.

    ReplyDelete