Thursday, December 1, 2011

Rituaal

Eilne päev möödus "kodust" väljas. Ei jäänudki kirjutamiseks aega.
Tahan tagasi pöörduda teisipäeva õhtusse, kuna mul avanes võimalus jälgida kõrvalt ühte Shakti traditsiooni rituaali. Shakti on iidsetest aegadest pärinev hinduismi juurde kuuluv traditsioon, mis omakorda jaguneb kaheks haruks.
Shakti traditsiooni järgijad usuvad, et Kõrgeim Jõud on kui naisenergia, mis on loonud kõik elava. Sellest tulenevalt austavad shaktid väga naissugu.  Naine on  kui jõu ja elutarkuse kehastus. Nii nagu Tao puhul, ei ole ka siin võimalik täpselt öelda, mis või kes see kõrgem jõud on. Ta on väljaspool duaalsust, väljaspool kirjelduse piire.
Shaktid usuvad, et kõrgeim jõud on igaühes meis peidus ja seda on võimalik kasvatada.
Teisipaev ja reede on erilised päevad naisjumaluste kummardamiseks, sealjuures veel eriti olulised on kuuloomis- ja täiskuuöö. Parim kellaaeg on keskkööst kuni kella 2-ni. Seda aega nimetatakse nõidade tunniks (sõnal "nõid "on siin igati positiivne tahendus)- see on aeg, kus jumalannad on kõige vastuvõtlikumad meie palvetele.
Minu elukoha kirjeldusest jäi valja oluline asi- nimelt altar (või kuidas seda nimetada?), kus on erinevate jumaluste pildid, viirukialus ja muud erinevad nõud rituaalide läbiviimiseks. Siinsamas  võisingi  kogeda rituaali, mille võib läbi viia ainult inimene, kes on saanud oma gurult selle jaoks täpse õpetuse (antud juhul oli selleks isikuks Rishi). Kirjeldada antud rituaali on keeruline- see toimus traditsioonilises meditatsiooni asendis, sisaldades erinevaid mudrasid, erinevaid abivahendeid (viirukid, vesi, puulehed jt), mantrate lugemist.
Minu kohalolek ei paistnud ei Rishit ega Minit absoluutselt häirivat. Igatahes olen väga tänulik võimaluse eest midagi sellist nii lähedalt näha.

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. See oli sul ilmselt võimas kogemus.
    Mul tekkis väike arusaamatus, kirjutad: "Shaktid usuvad, et kõrgeim jõud...", kas neid kes seda traditsiooni järgivad kutsutakse Shakti-deks?
    Mina olen aru saanud, et see Shakti on Shiva naiselik aspekt ehk nagu Taoismis Yin pool.
    Siin ka paar linki, kus natuke sellest ka juttu:
    http://tuulepesa.zzz.ee/viewtopic.php?t=68&highlight=lakshmi
    http://www.lilleoru.ee/index.php?page=5319

    ReplyDelete